Pedálszenzoros vagy nyomatékszenzoros elektromos kerékpárt vegyünk?

2020.11.08. 21:48

Izzanak a telefonvonalaink és e-mailben is rengetegen érdeklődnek a pontos részletek iránt, amióta a kormány hivatalosan is bejelentette, hogy EU-forrásból összesen egymilliárd forintos keretösszeggel támogatja az elektromos biciklik vásárlását. A Klíma és Természetvédelmi Akcióprogram keretében megvalósuló támogatás legfontosabb feltétele, hogy azt csak az úgynevezett „pedelec” azaz pedálrásegítéses kerékpárokra lehet igénybe venni. Az igénylésre kijelölt első szakasz: november utolsó hete, ezért aki szeretne benne lenni, az SOS keressen minket!

Korábbi blog cikkeinkben már részletesebben is kielemeztük, hogy melyek a pedálrásegítéses elektromos biciklik legfőbb előnyei, hogy milyen elektromos bringákat tudtok majd állami támogatással megszerezni, és hogy mi az 4 legfontosabb dolog, amire mindenképpen figyelnetek kell, ha az állami támogatást is szeretnétek igénybe venni a vásárlás során! 

Most pedig jöjjön az a kérdés, ami talán a legfontosabb, ezt abból is látjuk, hogy eziránt érdeklődnek a legtöbben. Nem szeretünk spoilerezni, de azt előre kijelenthetjük, ezúttal egy kicsit részrehajlóak leszünk. 

Pedálszenzoros vagy nyomatékszenzoros elektromos bringát vegyünk állami segítséggel?

Mielőtt még tisztázzuk, hogy mi is a legfőbb különbség a két rendszer között, nézzük meg, hogy mi az, amiben közösek. Mind a pedálszenzoros, mind pedig a nyomatékszenzoros elektromos kerékpárokra igaz, hogy a rásegítő elektromos motor nem folyamatosan működik bennük, hanem szenzorok irányítják. Például, ha egy nehezebb emelkedőhöz érünk, a beépített elektromotor bekapcsol, és rásegít. Ezáltal egyrészt a normál kerékpároknál nagyobb távolságok megtételét teszik lehetővé, másrészt hegyen is pont olyan kényelmes a tekerés, mintha csak sík terepen pedáloznánk - sokan úgy is szokták ezt az érzést emlegetni, hogy a pedelecek “kisimítják az utat”. 

A pedálszenzoros pedelec elektromos megoldása egy korábbi technika, amit ma már elavultnak is tekinthetünk. Ennek működési elve, hogy a kerékpár hajtómű tengelyén található mágneses tárcsa mozgása által keltett mágneses térváltozást érzékeli a vele szembe állított érzékelő, ami működésbe hozza az elektromotort. Gyakorlatilag a pedál mozgását érzékeli. 

A nyomatékszenzoros pedelec elektromos biciklik technikája ennél jóval kifinomultabb: a hajtóműbe épített nyomatékszenzor érzékeli a pedál tengelyére kifejtett forgatónyomatékot, és a megfelelő értéknél kapcsolja be a motort, valamint a nyomaték nagyságának megfelelően segít rá a hajtásra. Vagyis azt érzékeli, hogy milyen erővel próbáljuk taposni a pedált. Az egyszerűbb változatoknál előfordulhat egy enyhe késés, ami kb. 1/4 pedálfordulat.

A jövő a nyomatékszenzoros elektromos bringáké!

A pedálszenzoros megoldás olcsóbb. De ezt komoly gyártók ma már nem igazán használják. Nagyjából 250 000 - 300 000 forintos ártól indulnak az ilyen kerékpárok. Sok névtelen kínai gyártó áll leginkább ezek mögött, akik szervizháttérrel nem rendelkeznek. Így sajnos be kell kalkulálni, hogy ezeket gyakran csak az első hibáig tudja használni tulajdonosa, mivel nem kapható hozzá alkatrész.

A jövő egyértelműen a nyomatékszenzoros pedelec kerékpároké. Itt a motort a hajtásnál, vagyis középre helyezik el. Sokkal természetesebb, kellemesebb érzésű használatot biztosítanak, és a nagy gyártók, vagyis a Bosch, Shimano, Yamaha, Panasonic, Brose is mind ebben az irányban fejlesztenek. Saját tapasztalatunk alapján a legkeresettebb és a legkomplettebb megoldásokat a Bosch és a Shimano szállítja. Ez a két márka  ráadásul megfelelő és megbízható szervizháttérrel is rendelkezik Magyarországon! Sajnos az ára viszont magasabb, ezek a bringák nagyjából  600 000 - 700 000 Ft-tól kezdődnek.

Milyen állami támogatást kapsz a különféle elektromos kerékpárokra?

  • Pedálszenzoros hajtási rendszerrel felszerelt elektromos rásegítésű kerékpárok esetén a támogatás maximális mértéke a beszerzés időpontjában érvényes, maximum bruttó 400.000 Ft-os eladási ár 50 százaléka, de legfeljebb 90.000 forint. 
  • Nyomatékszenzoros hajtási rendszerrel felszerelt elektromos rásegítésű kerékpárok esetén a támogatás maximális mértéke a beszerzés időpontjában érvényes maximum bruttó 900.000 Ft-os eladási ár 50 százaléka, de legfeljebb 150.000 forint.

 

Figyelem! A pályázatok benyújtására szakaszosan, a rendelkezésre álló forrás kimerüléséig van lehetőség! Az első szakasz 2020. november 23. és 27. között van meghatározva, a második szakasz 2020. december 28-tól 2021. január 01-ig tart, és így tovább, minden hónapban lesz 4-5 munkanap. A nem megfelelő időszakban benyújtott pályázat automatikusan elutasításra kerül, ezért aki szeretne állami támogatással venni bringát, mindenképp keressen fel minket! Sajnos nem túl egyszerű az ügyintézés - de mi SEGÍTÜNK! :) 

+36 99 524 341
hallo@mangobike.hu

 Kockázatmentes vásárlás a MangoBikenál

Mi nem csak ingyen szállítjuk ki az általad megrendelt kerékpárt (40 000 Ft feletti vásárlás esetén), hanem ingyen el is hozzuk, ha valamiért mégsem tetszene Neked: kockázat mentes vásárlás a MangoBikenál.

 Ha nincs meg egyben az összeg, az sem baj! Nálunk már hitelre is vásárolhatsz! Részletek a termékek oldalán!

 

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg ismerőseiddel is! Picit lejjebb görgetve pedig feliratkozhatsz hírlevelünkre is, így nem maradsz le a bringás tippekről, tanácsokról.

 

Bejelentkezés

Elfelejtett jelszó
Vissza