Feltekerni a Glocknerstrassén a Großglocknerre.

2018.10.16. 16:07

Mindenkinek más az álom túrája, nekem a túrák királya Ausztriában a Großglockner, feltekerni a Glocknerstrassén. Ehhez szeretnék kis kedvet csinálni másoknak is. A képek saját készítésűek. - kollégánk, Tömördi Zsolt biciklis túra beszámolója.

Soproni vagyok, ezért számos alkalommal veszem az irányt Ausztria felé, és fedezek fel arra is bringás túra útvonalakat. Így találtam rá a Glocknerstrasséra.

MangoBike Groszglockner biciklis túra

Megszámlálhatatlan kanyar vezet a csúcsra

MangoBike Groszglockner biciklis túra

Sokféle szállást találni a hegy lábánál Fusch településen, a kempingtől a Hotelig, csodás alpesi környezetben, hegyektől körülvéve. Utunk rengeteg kanyaron és szinte folyamatos emelkedőn halad (1-4. kép) fel az út legmagasabb pontján levő Edelweißspitzére, ahol Hotel és fogadó is található 2571 méter magasan.

Mi júliusban másztuk meg az emelkedőket, talán ekkor van legtöbbször napos idő a hegy mindkét oldalán. Extraként akkora szerencsénk volt, hogy érkezésünk elötti napokban egy kisebb lehülésnek és csapadéknak köszönhetően porcukorszerű hó fedte be a lankákat.

Ha valaki érez magában késztetést akkor benevezhet az itt, minden évben megrendezett, Glockner König nevű hillclimb, országúti bringaversenyre, ahol az Ultra táv maximális meredeksége 15% és a szintkülönbség 1814 méter 28,9 kilóméteren!

A verseny honlapja: http://www.glocknerkoenig.com/

Edelweißhütte a hegytetőn

Tiszta időben 19 gleccser csodálható meg innen és akár több száz kilóméterre is ellátni (5-6. kép). A hegy tetején egy alagúton átjutva (amikor mi voltunk akkor az alagút egyik végén télies idő, a másikon meleg tavasz volt), hosszan mehetünk lefelé, hogy aztán megkezdjük még hosszabb emelkedőnket, ami a Franz Josef csúcsra vezet. Itt sétálhatunk gleccseren, nézhetünk interaktív kiállítást egy szuperül megépített turistaközpontban vagy kézből etethetünk szelíd mormotákat is (7-14. kép).

10.

11.

12.

A globális éghajlatváltozásnak köszönhetően egyre zsugorodó gleccser madártávlatból

Utunk során sok helyen találkoztunk hatalmas fehér szövettel letakart hómezőkkel, amivel az olvadásukat próbálják késleltetni.

13.

14.

Ugyanezen az úton visszatérve kiindulási helyünkre egy egész napos, nem könnyű túra. Az időjárás nagyon szeszélyes, fontos, hogy a rövid ruhától téli kabátig és eső elleni ruházatig, minden legyen nálunk és a fékeink kifogástalan állapotban legyenek.

Útközben nemcsak rengeteg bringással, hanem motorosokkal és autókkal is találkozhatunk, de a közlekedés nagyon kultúrált. Érdekes volt látni az autógyárak szériagyártás előtti autóit, amiket itt tesztelnek, teleaggatva műszerekkel és a felismerhetetlenségig lematricázva.

Ha kedvet kaptál egy alpesi barangoláshoz, tedd fel a túrát jövő évi bakancslistádra és számolj be nekünk is élményeidről.

És ha neked is van hasonló kedvenc helyed, akkor oszt meg te is velünk.

Jó bringázást kívánunk!

Let’s go Mango!

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg ismerőseiddel is! Picit lejebb görgetve pedig feliratkozhatsz hírlevelünkre is, így nem maradsz le a bringás tippekről, tanácsokról.